torsdag 17. november 2011

A birthday card with Emerald Faeries Garden digital stamps - DT kort O Mania


Så er det klart for en ny utfordring hos Kort O Mania. Denne gangen vil vi gjerne se en dekorert eller hjemmelaget pose. Denne gangen ville jeg bruke en pose på en litt annen måte enn det jeg har gjort før - og da ble det et kort av papirposen. Jeg har brukt en hvit papirpose - pyntet begge sidene og festet den sammen i bunnen. Inni posen er det en tag som man kan skrive på.


På forsiden har jeg brukt et brukt digitalstempler fra Emerald Faeries Garden - fargelagt med fargeblyanter.  På vingene har jeg brukt Stickles-star dust glitter og Glossy accent.
Halvperler og roser fra Kort og Godt. Hvite sommerfugler er stemplet og embosset på overheadark og klippet ut. Ark er fra Pion design, Prima marketing - Botanical collection, Paper Cellar - Victorian Burgundy collection og Bazzill. Liten metallsvirle på taggen fra Korthobby.



Dette er et bursdagskort til min mor - som egentlig er litt personlig. Teksten på framsiden og baksiden av kortet er to vers av sangen "Vår beste dag" . Denne melodien ble opprinnelig skrevet til Hjemmet for Døve (nå Stiftelsen Signio) sitt hundreårsjubileum, av Jon Kirkebø Rosslund. Melodien ble første gang oppført med et orkester bestående av døve musikanter. Erik Bye skrev teksten til sangen etter å ha blitt dypt imponert. Min mor er veldig glad i denne sangen - siden hun for to år siden disputerte om hørsels og synsvansker.


Den ene siden av taggen er relativt enkelt pyntet.



På den andre siden av taggen er det plass til å skrive.

Jeg hiver meg også med på disse utfordringene:

3 kommentarer:

  1. Such a cute card and tag. Love those papers and the butterflies too!
    Thanks for joining us at Delightful Challenges. Nancy

    SvarSlett
  2. Kjempeflott posekort du har laget her :-) Stilig måte å binde det inn på også !
    Ønsker deg en god helg.
    Klem
    T.

    SvarSlett
  3. Vakkert - og så flott med historien om sangen!
    Takk for at du er med i Trykkpressa denne måneden :)

    Åshild

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...