tirsdag 24. juli 2012

A different kind of christmas card - with a free digital stamp

Jeg synes det er gøy å scrappe ting i 3D. Det er ikke alltid det er like lett å sende dette i posten. Derfor har jeg laget et 3D julehus som kan brettes sammen og sendes som julekort i en vanlig konvolutt (under 2cm grensa). Det er heller ikke alle som vet hvordan man skal åpne eller sette sammen et 3D kort når man får det i posten. Derfor er dette kortet ganske genialt. Det har strikk inni og bretter seg ut til et hus av seg selv når man slipper kortet.


Selve kortet har jeg tegnet selv og skåret ut med Silhouette maskin. Det samme gjelder istappene. Bakgrunnsarket er fra Melissa Frances. Under taket har jeg brukt hvit bølgepapp. Papiret på taket er fra Paper Cellar "Victorian Classic". Alle stemplene er fargelagt med promarkere. Stempelet er et ministempel fra Magnolia - Tilda in Winter Night. Den lille benken er et digistempel jeg har tegnet selv - i mangel på stempel av en liten benk. Denne kan du ta med deg som et gratis digitalstempel - og ligger nederst i innlegget. 


Ugla på taket er et gratis digitalstempel fra Dustin pike.


Fugleneket er fra Magnolia, mens snømannen er et annet gratis digitalstempel fra Dustin pike. I taket på huset har jeg hengt et silkebånd - slik at huset kan henges opp.



På snømannen har jeg brukt Snowpaint med glitter.


På baksiden av huset er det plass til en liten hilsen. Her har jeg brukt kantpunch fra Martha Stewart.


Lykta er stempel fra Magnolia. 


Kortet pakkes sammen og legges i en konvolutt.

_______________________________________

Please feel free to use this free digital stamp in your own projects. You may save it to your own Pc, but please don't sell it or post them on your own homepage or blog - link back to this blog instead.


_______________________________________


Mal og tutorial på kortet ligger her.

Jeg deltar på disse utfordringene:


26 kommentarer:

  1. Nei, nå gir jeg meg over. Har du virkelig kreert dette fantastiske huset selv??? Det var utrolig flott, med masse detaljer og finesser. Jeg er søkk imponert. Så flott at du har laga liste over hvor alt kommer fra - jeg bare må ha den glade ugla som sitter på taket. :-))

    Har du råd til å gi bort dette da?? Må bli til noen som virkelig vet å sette pris på det.

    Ønsker deg ei flott og kreativ uke!!

    SvarSlett
  2. Wow!! Stunning creation and thank you for the freebie!! Thank you so much for sharing your creativity with us at I ♥ Promarkers and good luck!!
    Hugs Hazel xx

    SvarSlett
  3. Wow, nu har jeg set det med. Det er jo genialt og meget flot!

    SvarSlett
  4. Wow, this is just gorgeous - it must have taken you hours!! Thanks for joining this weeks challenge at I ♥ ProMarkers.
    Lorraine x

    SvarSlett
  5. OMG this is awesome, love your little house, it's so full of detail, love it. Thank you for joining us at I ♥ Promarkers this week and good luck xx

    SvarSlett
  6. What a wonderful project, so many details to take in and so many sweet images.
    Thank you for joining us at Whoopsi Daisy this week.
    Pauline
    x

    SvarSlett
  7. I just popped back to say thank you for joining us at The Crafty Pad as well.
    Pauline
    x

    SvarSlett
  8. WAUW absolutely brilliant work. All is sooo gorgeous and soooo amazing work, simply stunning. You are such a genius, thanks so much for sharing your great creativity here with us, just love it.

    SvarSlett
  9. Wow, dette var rå fint :) Så fint pyntet og flotte farger :) Tusen takk for at du deltar i utfordringen hos PMN :) Klem Rita

    SvarSlett
  10. What a fabulous little house! Well done!

    Thanks for joining us at Whoopsi Daisy this week. Hope to see you joining us again next week!

    Hugs, Sande DT xx

    SvarSlett
  11. Jeg bøyer meg i støvet..... noe så lekkert.... Og så utrolig masse flott du lager....
    Ha en fin fin dag,
    Cathrine

    SvarSlett
  12. Thanks for sharing your lovely card with us at The Crafty Pad this week!
    Hugs
    Dawn xx

    SvarSlett
  13. What a fabulous creation... I adore it... thanks for sharing with us at Whoopsi Daisy... May x

    SvarSlett
  14. What a great creation! This is just beautiful and so much detail and so intricate! I had to look at it carefully and for a long time to see everything-beautiful!!

    SvarSlett
  15. Lovely! such a creative project.
    Thanks so much for joining us at MDUC this week.
    Hugs Kylie

    SvarSlett
  16. WOW, this is a wonderful project!

    Thanks for joining our Paper Doily Challenge at MDUC this week!

    Hugs Tanja

    SvarSlett
  17. WOW for et flott julehus.Takk for at du deltar hos Card and Scrap.
    Klem

    SvarSlett
  18. This is so cute :-) Love the owl and the snowman
    Thanks for joining us over at Addicted to Stamps
    Hugs
    Tasha
    xxxxx

    SvarSlett
  19. wow! fabulous project. thanks for joining us @ CCAYR. x

    SvarSlett
  20. Holy moly! this is FANTASTIC! LOVE IT!! Thanks for joining us this week at Whoopsi Daisy this week!
    Hugs,
    Karen C

    SvarSlett
  21. This is jaw dropping gorgeous. Thanks for entering the Crafty Pad challenge.

    SvarSlett
  22. Fantastisk flott hus-kort du har laget :)
    Tusen takk for at du deltar på utfordringen vår :)

    Unni
    Scrapperiket

    SvarSlett
  23. Gurri malla! For et nydelig hus du har tryllet frem! Du er bare super dyktig, jeg er helt målløs! Og tusen takk for at du deler template med oss. En venninne av meg har kjøpt en ny bolig, så et sånt hus kan være den perfekte gaven! :)

    SvarSlett
  24. Wow what a fantastic Christmas house!! I love this!! Thanks for joining us at ATSC. hugs, Marlies

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...